Maandag 24 juni

25 juni 2019 - Yerevan, Armenië

Vanmorgen alweer vroeg aan de wandel. Naar de overdekte markt geweest.

Markthal

Die begint om 7.00 uur. Voornamelijk etenswaren, groente, vlees, kaas, gedroogd fruit en souveniers. Buiten het gebouw veel slagers. Heel vies om te zien, mega stukken vlees op stukken karton op de grond. Als ik hier zou wonen zou ik vegetariër blijven. Nu ga ik er nog over nadenken.....

Daarna vers brood gehaald en ontbijten.

Daarna zijn Jeanne en Theo naar de kapper gegaan en ik ben even bij het ziekenhuis geweest waar Frank in heeft gelegen. Was wel heftig, heb er even rondgelopen en een kopje koffie gedronken.

Naira HospitalCoffeeshop corner ziekenhuis

Daarna teruggelopen, via het stadion, naar de kapper.

Daarna hebben we even lekker geshopt. Frappé gedronken.

Terras in Yerevan"Aan de Amsterdamse grachten"

En daarna een bezoek gebracht aan Maria Goris. Een Nederlandse vrouw die al jaren goed werk doet voor arme Armeense gezinnen. Haar compagnon Benjamin was er ook. Hij vertelde enthousiast over de auto die Sam en Martin daar hebben achtergelaten. Hij rijdt er nu in en is er heel content mee.

Bezoekje aan Maria GorisBenjamin en auto Martin

Benjamin bracht ons terug naar het huis van Kristine en David. We hebben eten meegenomen en heerlijk zitten eten.

Even rustig aan en daarna naar de nieuwe fonteinen. Prachtige kleuren, waterpartijen en beelden. Heel veel kinderen waren drijfnat door het lopen door de fonteinen. Heel Yerevan is 's avonds op straat. Dan is de temperatuur wat gezakt en zoekt iedereen wat verkoeling op.

Fonteinen

Vandaag overdag was het zeker 38,5 graag. Gelukkig zijn er heel veel "poule poulacs" in de stad. Waterplekken waar je heerlijk koel water kunt drinken en flesjes kunt vullen.

Poule poulac

En nu 0.30 uur naar bed. Het is nog steeds erg warm. Pfffttt.....

Morgen laatste dagje..

1. Trudie Appelman:
    25 juni 2019
    Wat weer een ervaringen en ook in het ziekenhuis geweest. Poeh....
    Nog even genieten dan nu en sterkte met de temperatuur daar.
    En wij hier dan klagen over effe boven de 30 graden......met al onze luxe voorzieningen.

Goeie reis terug!
  2. Maria:
    25 juni 2019
    Wat heb jij veel gedaan en meegemaakt Marlène. Petje af! Heb n fijne laatste dag daar xx
  3. Astrid Prins:
    25 juni 2019
    De laatste dag alweer in aantocht...wat gaat de tijd snel...en je neemt heel veel herinneringen mee naar huis. Wat een indrukwekkende reis hebben jullie gemaakt. Goede reis terug! Tot gauw + een dikke kus voor alle drie!!!
  4. Cor Lub:
    25 juni 2019
    Marlène, wat een mooi verhaal weer. Ik kan in je verhalen lezen dat je heel erg naar je zin hebt. Morgen weer naar huis, zal vreemd voor je zijn, maar wij zijn blij als je weer thuis bent. groetjes, Paula en Cor.
  5. Joke Bakker:
    25 juni 2019
    Wat gaat de tijd toch snel.
    Zo sta je aan het begin van de reis, dan zit je er middenin en nu ben je al bijna aan het einde. Wat een indrukken, lieve mensen, mooie natuur en armoede hebben jullie gezien.
    Geniet van dit samenzijn op de laatste dag en een hele goede reis terug.
    Wat fijn dat jullie dit zo met z'n drieën hebben mogen ervaren. Veel liefs en groetjes van Nick en Joke XXX
  6. Diny Hoeksma:
    25 juni 2019
    Jullie hebben een fantastische reis achter de rug! Mooie indrukken hoe Armenië is en hoe de mensen leven.Het weerzien met de "kinderen" vergeet je ook nooit meer. Fijne dag nog gewenst en een goede thuisreis.