Zaterdag 22 juni

23 juni 2019 - Yerevan, Armenië

Vanmorgen een flinke wandeling. Bij het schooltje van Kutakan door de ramen gekeken. Hele kleine klaslokalen, oude houten bankjes, ouderwets schoolbord.

De moeder van Suren zag ons lopen. Haar zoon is in 2014 ook in Nederland geweest. We hebben een kopje koffie gedronken en wat foto' s gekeken van Holland.

Moeder Suren

Daarna koffie bij de moeder van Andranik. Gelukkig is er een man voor de elektriciteit gekomen en heeft de familie weer stroom. Dat repareren gaat hier wel even heel anders dan bij ons.

Daarna nog wat gehangen, gegeten en afscheid genomen van Kutakan.

Afscheid AndranikTatevStella en Marlène

Dan met de taxi, via de ouders van Armine, terug naar Yerevan.

Daar om 15.00 uur aangekomen, lekker gegeten met vers brood.

Daarna naar de opera. Een prachtig gebouw aan het begin van the Nothern Avenue. We zijn naar de voorstelling Spartacus met muziek van Aram Khachaturyan geweest. Het begon om 19.00 uur en duurde 3 uur. Een prachtige voorstelling in een prachtig gebouw ( en dat voor maar 4000 dram per persoon)

Opera

OperaIn de Opera

Een mega orkest, heel veel dansers, super ballet en een mooi verhaal. Het verhaal over Spartacus hadden we van te voren al doorgenomen zodat we het verhaal ook een beetje snapten.

Daarna afgesproken met Armine (tolk uit 2014 en de vrouw die ons  tijdens Frank zijn ziekenhuisopname zo geholpen heeft)

We zijn naar de Beerfabriek gegaan en hebben heerlijk aan het ginger bier gezeten. Met aardappels met marihuana (zo heette dat echt) Want we hadden alweer trek gekregen.

Bierfabriek

Avondje uit met Armine

1. Joke Bakker:
    23 juni 2019
    Wat is het voor ons toch mooi, mee te mogen leven met jullie reis. Wat zien jullie veel van het échte leven daar.
    Geweldig wat jullie daar mogen brengen aan aandacht, liefde en boodschappen.
    Want dat het daar arm is, zien we wel aan de foto's. Geniet ervan. Veel liefs van ons. Nick en Joke XXX
  2. Alinda:
    23 juni 2019
    Ook weer zo bijzonder,dat jullie naar een opera zijn geweest!!
    Het is elke keer weer genieten van je verhaaltjes, die je schrijft. Het zal afkicken worden, als de vakantie over is!!!
    Marlene geniet van je laatste dagen in het mooie Armenië.
  3. José:
    23 juni 2019
    Nog een paar daagjes.....
    Groetjes aan Armine en liefs van ons.
  4. Cor Lub:
    23 juni 2019
    Hoeveel is 1000 dram waard, Marlène?
  5. Marlène:
    1000 dram is 2 euro
  6. Desiree van As:
    23 juni 2019
    Wat een bijzondere ervaring weer: een opera in Yerevan en wat doen jullie veel goeds
    Het is zo mooi dat je ons een beetje mee laat reizen, dankjewel.

liefs, Roel en Desiree
  7. Miriam de Wandeler:
    23 juni 2019
    Hoi Marlene, nu net pas aan je mailinglist toegevoegd, ik heb in een ruk alle verhalen gelezen, wat bijzonder en wat veel indrukken moeten dat voor je zijn! Heel mooi om te lezen wat jullie meemaken, wat een andere wereld!! Echt heel goed dat je deze reis maakt!!
    Groetjes Miriam
  8. Marion:
    26 juni 2019
    Wat een indrukken en elke x mooie foto's erbij, heel fijn dat je het met ons wil delen.
    Nog een fijne reis de laatste dagen.
    Liefs van p en m