Een bezoekje en wat toerisme

16 juni 2019 - Alaverdi, Armenië

Vrijdag 14 juni niet gewandeld maar een keer uitgeslapen.

Na het ontbijt (heel veel lekkers, alleen oud brood) met de taxi naar het huis van Roman. We doen hier heel veel met de taxi. Het is goedkoper, comfortabeler en praktischer dan met het openbaar vervoer.

Theo en Hasmig zijn naar binnen gegaan, Jeanne en ik hebben eerst nog wat boodschappen voor ze gedaan. Ook een grote koffiepot voor Hasmig gekocht. Die geven we bij het afscheid. Natuurlijk kwamen we Laura tegen. We zijn even met haar op de foto gegaan.

Daarna op visite bij Roman en zijn familie. We hebben koffie gedronken met wat lekkers erbij.

Daarna met Roman gelopen naar een de kerk Sanahin. Daar kwam Hasmig een vriendin tegen. Ook zij sprak vloeiend Frans. Ze nodigde ons uit op de koffie. Lekker met koek en ijs. Het ijs is hier heerlijk.

Daarna naar de kerk gelopen en daar rondgekeken. Erg mooi om te zien. Ook heel triest; je loop daar over de graven heen. Niet alleen van volwassenen maar ook van kinderen.

Jeanne heeft er nog een schilderij gekocht. Ze moest wel een beetje afdingen.

Daarna met de taxi naar Hagh path. Ook een kerk. Ook erg mooi. Veel rondgelopen en rondgekeken. Hasmig heeft nog een demonstratie zeisen gegeven.

Dan wat gegeten en gedronken en een bezoek gebracht aan Anna, de tolk van 2011. Zij woont ook in een flat maar het ziet er bij haar een stuk beter en mooier uit. Haar man zat momenteel voor 7 maanden in Nagorno Karabach omdat de fabriek hier tijdelijk gesloten is. Die fabriek is her wel een probleem. Het geeft veel verontreiniging en viezigheid. Ze hebben de pijp al hoger gemaakt maar of dit helpt.......?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cor Lub:
    17 juni 2019
    Marlène, wat een mooie verhalen weer. Ik bewonder je stukjes elke dag. Nol veel plezier, ook namens Paula.