Donderdag 30 mei 2019

31 mei 2019 - Yerevan, Armenië

Gisteren naar de bloemenmarkt geweest. Daar verkopen ze voornamelijk rozen. Alle bloemen die ze daar verkopen zijn in bloei. Ze verkopen geen bloemen in knop. De markt is tot 9.00 uur in de ochtend.

Daarna ontbijt. Heerlijke Armeense broden. Lijken op Turkse broden. Daarna met een taxi naar een Armeense familie (ouders van een Armeense kennis van Theo en Jeanne) Die wonen 14 hoog. Wat een gastvrijheid en wat een lieve mensen? Daar thee gedronken met een likeurtje. De buurvrouw bracht een bord met moerbeien, aardbeien en kersen. Heerlijk die zijn nu volop overal te krijgen. Bakken vol aardbeien kun je gewoon langs de weg kopen.

Bezoekje aan de ouders van een Armeense kennis van Theo en Jeanne

In de middag heerlijk gegeten. Salade (alles smaakt hier zoveel lekkerder vooral de tomaten, komkommers, paprika en bossen met kruiden) rijst, aubergine, brood, bladerdeeg gevuld met champignons en "paprikahumus)

Armeense tafel

Daarna naar het concert. Een klassiek concert met een groot orkest met veel verschillende instrumenten (viool, bas, contrabas, fagot, dwarsfluit, piano, buegel) In Yerevan kun je voor weinig geld naar een optreden. We hebben ervan genoten  (is wel eens goed voor me.....klassiek)

Veel is hier zoveel goedkoper dan in Nederland. Met name taxi's, bussen, metro, fruit, groente) In Yerevan heb je een aantal SAS supermarkten. Die zijn 24 uur per dag open en daar kopen de elite. Er staan daar dure auto's geparkeerd en de spullen zijn veel duurder dan in de kleinere supermarkten. Er wordt ook veel langs de weg, met de moterkap als marktkraam, verkocht.

1. Trudie Appelman:
    31 mei 2019
    Wat n mooi en uitgebreid verslag Marléne. Dankje weer.
  2. Astrid Prins:
    31 mei 2019
    Hee! Ik zat net aan je te denken...hoe zou het met Marlene zijn en natuurlijk ook met je reisgenoten?! Wat goed en fijn om te lezen dat je heerlijk aan het eten bent!!! Vega! Groenten en fruit! Hi, hi! Nog geen gekke enge vleesgerechten voorbij zien komen? Wat mooi om even in de keuken te kijken in Armenië! Ziet er gezellig uit! Het is net of ik er een beetje bij ben! En ja, wat het concert betreft wij hebben dat een keer mee gemaakt in Turkije. Toen werden we meegenomen door een Turkse collega van Gerard. Het was een prachtig klassiek concert en na afloop gingen de mensen staan! Ze klapten in hun handen en riepen Bravo!! Dat hoor je bij ons niet meer...fijn dat jullie je zo goed vermaken en heerlijk om je reisverslagen te lezen! Tot het volgende! Dikke kus uit een zonnig maar winderig Schermerhorn! XX
  3. Marlène:
    31 mei 2019
    Inderdaad gingen ze hier ook staan en bravo roepen.
  4. Alinda:
    31 mei 2019
    Wat heerlijk voor je, dat je zo aan het genieten bent!!!!
  5. Hannie Ruygrok:
    31 mei 2019
    Fijn om je bericht te lezen Marlene, zo te lezen heb je het goed daar! Met lieve mensen om je heen , veel plezier nog! We denken aan je!