Diana en bezoek aan Yrahovit

11 juni 2019 - Jerevan, Armenië

Vanmorgen vroeg weer even flink gewandeld. Dat is lekker omdat we de rest van de dag veel zitten.

Om 10.00 uur kwamen Diana en Vahan op bezoek. We hebben wat gedronken en zijn daarna naar een terras geweest. David heeft, samen met Theo, gevaren. De verleidingen voor kinderen in de stad zijn erg groot. Overal kermisattractie en andere speeltoestellen waarvoor betaald moet worden.

Diana en VahanWandelingVaren

Om 13.00 afscheid genomen van het tweetal. Diana nog het een en ander gegeven (handwerkspullen, kleurpotloden, schrijfmateriaal etc.) omdat ze zich erg verveeld in het huis bij haar schoonouders. Ze voelt zich er nog niet erg thuis en mist haar moeder in Goris.

Om 14.00 uur kennis gemaakt met Rosa. Jeanne en Theo hebben haar in 2015 ontmoet. Ze opende de deur en zei:" hallo ik ben Rosa, ik wil jullie wel helpen als tolk"

Vandaag gaat Rosa met ons mee naar Village Yrahovit (Massis) We hebben met Ani ( was in 2009 bij ons in huis) en Anna (was in 2009 bij Theo en Jeanne) afgesproken bij de kerk. Ani en Anna werken in dezelfde winkel. Ze werken 7 dagen in de week en verdienen niet veel. De lonen zijn hier laag.

Kerk in Yrahovit

Ani kwam in de verte aanlopen. Ik herkende haar niet direct. Toen ze dichterbij was zag ik het. We zijn naar haar huis gegaan en hebben kennisgemaakt met haar ouders. Lieve en betrokken mensen. Fijn dat Rosa mee was en ons hielp met de communicatie. Ani werkt en doet een deeltijd studie.

Huis van Ani en oudersOp bezoek bij Ani

Daarna naar Anna. Ze werkt 7 dagen per week. Ze heeft het er erg naar haar zin. Vroeger was haar droom om juf te worden. Anna woont primitief. De keuken heeft 1 gasfles met een pit. Het toilet is een houten hokje met een gat in de grond. Ik heb er niet kunnen plassen. Een gastvrij onthaal en hele lieve mensen.

Huis Anna Armeens toilet

In dit dorp zijn heel veel ooievaars (aragieren; Armeens)

Aragier (ooievaar)

1. Trudie Appelman:
    13 juni 2019
    Dank weer voor je mooie dag- ervaringen te delen!
  2. Cor Lub:
    13 juni 2019
    Mooi verhaal weer, Marlène!
  3. Diny Hoeksma:
    13 juni 2019
    Alweer een mooi verhaal! Anna herken ik wel met haar mooie grote ogen.......
    Geweldig dat jullie zoveel kinderen( nu jongeren) bezoeken.
  4. Desiree van As:
    13 juni 2019
    Wat mooi dat jullie zoveel kinderen die bij jullie waren ontmoeten. Dankjewel voor het delen 😘
  5. Gé en Annemiek:
    13 juni 2019
    Mooi verhaal Marlène. Iedere keer weer fijn om te lezen.