Markt, vernissage, botanische tuin, Armine

2 juni 2019 - Yerevan, Armenië

Het was gisteren " children protection day"

Gisteren ochtend een bezoek gebracht aan de markt. Hier verkopen ze heel veel tweedehands gereedschap, oude mobielen en heel veel waar waarvan ik denk......wat moet je ermee.

Woning

Daarna naar de vernissage markt. Schilderijen en souvenirs te kust en te keur. Er komen in de hoofdstad heel veel toeristen. Voornamelijk Armenen die in het buitenland wonen en hier komen voor vakantie of om families te bezoeken.

Hier in de hoofdstad is alles op loopafstand. Maar taxi's, metro's, bussen en trolleybussen zijn hier spotgoedkoop dus ook zo is het makkelijk verplaatsen.

In de middag zijn we naar de botanische tuin gegaan. Daar hebben we Armine ontmoet. De bedoeling was om te gaan fietsen in deze tuin. Maar de fietsen waren niet van Hollandse kwaliteit. En het was wat te heuvelachtig.

Armine en SaraBotanische tuin

Wel een prachtige tuin. Veel mooie bloemen en planten. Daarna gewandeld naar het nieuw appartement van Armine (en haar ouders en broers) Ze zijn nog bezig het te bouwen. Waarschijnlijk is het klaar in de december 2019. De wijk heet Nor  Nork (vlakbij haar huidige woning).

Nieuwe appartement van Armine (in aanbouw)Hike

Onderweg wat kersen gescoord en om de beurt even een stukje gefietst op Armine haar fiets, want we moesten echt heel veel lopen en heel veel omhoog lopen.  We hebben deze fiets in 2017 mee gegeven met Theo en Jeanne. Een oude fiets van Lieke (heeft ze 6 jaar op heen en weer gefietst van Schermerhorn naar Alkmaar en vica versa)

Klaas uit Grootschermer heeft de fiets helemaal gereviseerd en opgepimt (rosé geverfd, find-dong bel, voor en achterlicht, nieuwe remmen etc.) Hij ziet er nog steeds geweldig uit. Ze heeft er veel bekijks mee. Erzijn wel fietsen maar niet zo een mooie rose. Ze noemt de fiets Sara.

Een hapje gegeten in een soort "vreetschuur". Erg lekker.

1. Alinda:
    2 juni 2019
    Weer een ontzettend leuk verhaal Marlene!!!!
    Hier voelt het ook een beetje als vakantie, het is warm weer, lekker in de tuin met zijn allen.
  2. Truus:
    2 juni 2019
    Wat een mooie vrouw is zij geworden! En wat een goed idee z’n fiets!! Dan kom je nog een ergens😅
    Groetjes Jan en Truus
  3. Trudie Appelman:
    2 juni 2019
    Ik weet nog vd roze fiets 🚲... hartstikke leuk erover te lezen.
  4. Ans Krul-Konijn:
    2 juni 2019
    Leuk dat de fiets nog zo goed is (vakwerk hè)
  5. Jose jonk:
    2 juni 2019
    Wat een verhaal weer Marlene , oude fiets uit Grootschermer die daar nog volop dienst doet , we blijven je volgen :)
  6. Gé en Annemiek:
    2 juni 2019
    Leuk verhaal Marlène over de roze fiets. Fijn om je zo te volgen.
    Groetjes Gé en Annemiek.
  7. Astrid Prins:
    2 juni 2019
    Heee!!! Weer een mooi stukje geschreven. Wat leuk dat Armine haar fiets een naam heeft gegeven! Jullie hebben al veel gezien en gedaan! En de kersen waren lekker?
    Tot gauw maar weer!!! Groetjes uit een veel te warm Nederland...pffft...
  8. Marlène:
    Heerlijke kersen.
    Geniet van het weer..... Het is ook nooit goed.
  9. Marlène:
    2 juni 2019
    Bedankt voor al jullie reacties.
  10. Hennie de Pennie:
    3 juni 2019
    Zo ontzettend mooi, dat zo'n fiets zoveel plezier brengt! Have fun!