Markt, vernissage, botanische tuin, Armine

2 juni 2019 - Yerevan, Armenië

Het was gisteren " children protection day"

Gisteren ochtend een bezoek gebracht aan de markt. Hier verkopen ze heel veel tweedehands gereedschap, oude mobielen en heel veel waar waarvan ik denk......wat moet je ermee.

Woning

Daarna naar de vernissage markt. Schilderijen en souvenirs te kust en te keur. Er komen in de hoofdstad heel veel toeristen. Voornamelijk Armenen die in het buitenland wonen en hier komen voor vakantie of om families te bezoeken.

Hier in de hoofdstad is alles op loopafstand. Maar taxi's, metro's, bussen en trolleybussen zijn hier spotgoedkoop dus ook zo is het makkelijk verplaatsen.

In de middag zijn we naar de botanische tuin gegaan. Daar hebben we Armine ontmoet. De bedoeling was om te gaan fietsen in deze tuin. Maar de fietsen waren niet van Hollandse kwaliteit. En het was wat te heuvelachtig.

Armine en SaraBotanische tuin

Wel een prachtige tuin. Veel mooie bloemen en planten. Daarna gewandeld naar het nieuw appartement van Armine (en haar ouders en broers) Ze zijn nog bezig het te bouwen. Waarschijnlijk is het klaar in de december 2019. De wijk heet Nor  Nork (vlakbij haar huidige woning).

Nieuwe appartement van Armine (in aanbouw)Hike

Onderweg wat kersen gescoord en om de beurt even een stukje gefietst op Armine haar fiets, want we moesten echt heel veel lopen en heel veel omhoog lopen.  We hebben deze fiets in 2017 mee gegeven met Theo en Jeanne. Een oude fiets van Lieke (heeft ze 6 jaar op heen en weer gefietst van Schermerhorn naar Alkmaar en vica versa)

Klaas uit Grootschermer heeft de fiets helemaal gereviseerd en opgepimt (rosé geverfd, find-dong bel, voor en achterlicht, nieuwe remmen etc.) Hij ziet er nog steeds geweldig uit. Ze heeft er veel bekijks mee. Erzijn wel fietsen maar niet zo een mooie rose. Ze noemt de fiets Sara.

Een hapje gegeten in een soort "vreetschuur". Erg lekker.