Stadswandeling en weerzien met Diana

2 juni 2019 - Yerevan, Armenië

Vanmorgen om 7.00 uur samen met Jeanne een stadswandeling gemaakt. 7.00 Uur is voor Yerevan erg vroeg. De stad slaapt nog, het is zondag en het is dus heerlijk rustig in de stad.

Jeanne is een goede gids is hier al voor de twaalfde keer en weet heel veel te vertellen.

CascadeYerevan 2800 jaarPoule poulac op het plein van de RepubliekBloemenstalBeeld bij museum, plein van de RepubliekPlein van de RepubliekPlein van de Republiek

Daarna terug naar het huis van Kristine. Kristine, David (zoontje van Kristine) en Theo waren net ontwaakt. Wij hadden brood mee dus heerlijk ontbijten.

Om 15.00 gearriveerd bij Diana. We werden ontvangen door Vahan (man van Diana) Hike (broertje van Vahan) Arevik (moeder van Vahan) en het dochtertje van de zus (Mèlinè) van Vahan.

Bij DianaBij DianaDiana

Ze wonen een eind buiten Yerevan in de wijk Musaler. Diana haar schoonouders huren het huis. Haar schoonvader werkt in Goris, moeder werkt nog niet. Vahan begint maandag met werken bij een soort politie. Diana werkt niet maar wil wel weer werken als haar kindje 1 of 2 is.

We hadden van te voren aangekondigd dat we geen vlees en vis aten. Dat was heel verstandig want anders hadden we een barbeque gehad. We kregen eerst thee met heel veel lekkers. Daarna hebben we een stuk gewandeld. En daarna gegeten. We kregen heerlijk salade, brood, sperziebonen met ei en een soort spinazie. Limonade erbij.

Armeense tafelMonument bij Musaler

Diana vertelde haar moeder in Goris erg te missen. Ze is samen met haar man wel op zoek naar een eigen woning. Tot die tijd wonen ze bij haar schoonouders.

Om 20.30 uur weer terug naar Kristine en David. Hun nichtje Ellen was inmiddels ook gearriveerd. Daar nog wat gedronken en daarna slapen. We sliepen die nacht met 6 personen in 2 kleine kamers. In Armenie kan dat gewoon.

1. Joke Bakker:
    2 juni 2019
    Leuk om je verhalen te lezen, geniet ervan. Groetjes
  2. Emmy:
    3 juni 2019
    Wat n leuke verhalen Marlene, zo genieten we met je mee☺️
  3. Diny Hoeksma:
    4 juni 2019
    bijzondere ontmoetingen....wat leuk om te lezen dat jullie Anahit hebben bezocht en zij nu getrouwd is. Het weerzien met Armine zal wel heftig, maar ook heel fijn zijn geweest. Zij ziet er welvarend uit, leuk dat de fiets nog steeds wordt gebruikt.
    Wat een gastvrijheid weer, superleuk om het verslag te lezen en de foto's te zien.