Van Yerevan naar Goris

3 juni 2019 - Goris, Armenië

Maandag 3 juni om 9.00 uur vertrokken met een collect taxi (een taxi voor 4 personen, dat kwam goed uit zo met z'n drieën en de vierde persoon was bagage, er ging veel mee)

Onderweg eerst gestopt bij een wijntentje langs de weg. Ze verkopen daar Areni wijn. Ze verkopen dit in coca cola flessen, vooral bedoeld voor chauffeurs uit het islamitische Iran ( of dat nu nog steeds de reden is, waarschijnlijk ook om het nog goedkoper te maken) We hebben beproeft en gekocht. Witte, rode en granaatappel wijn.

Wijn verkoop langs de wegWijn stalletje langs de weg van Yerevan naar Goris

Onze tweede stop was bij het Noravank- klooster. Wat een pracht. We hebben er uitgebreid rondgekeken.

Noravank kloosterNoravank klooster

Daarna hadden we nog een aantal noodgedwongen stops omdat er koeien of schapen op de weg liepen. Die worden bij elkaar gehouden door mannen op paarden met honden.

De chauffeur begon dan te toeteren en was erg ongeduldig. Tot Theo hem vertelde rustig aan te doen omdat wij alle tijd hadden.

Rond 15.00 uur kwamen we aan in Goris. We hebben daar voor 4 nachten een hotel (hotel Jerefnut) geboekt, buiten Goris boven op een berg.

Na een kopje thee op het buiten terras hebben we een taxi gebeld en zijn we naar Nane haar zusje Nare en hun ouders gegaan. Nané was in 2012 bij Jeanne en Theo in huis.

Ook Armine (tolk die mee was in 2012) kwam even langs.

Naré en Nanè

1. Desiree van As:
    5 juni 2019
    Wat een bijzondere belevenissen Marlene!
    Erg leuk om mee te lezen.
    Groetjes van ons
  2. Astrid Prins:
    5 juni 2019
    En zo maken jullie van alles mee. Een rondrit met de auto (taxi) en je ziet natuurlijk van alles onderweg...Het klooster was dat katholiek? Zijn ze in Armenië eigenlijk katholiek of was dat vroeger zo? Nou een lekker wijntje erbij kan niet meer stuk!!! Heel veel groetjes van ons uit een bewolkt Schermerhorn!!!
  3. Alinda:
    5 juni 2019
    Ik kon gisteren even 'live' je taxirit volgen, want je had me per ongeluk gebeld!! Ik heb maar gauw opgehangen😀
  4. Anita:
    Leuk om te lezen zus